Kliknij klawiszem myszy w dowolne miejsce na stronie, a następnie klawiszem TAB, możesz przechodzić między linkami.

WYCIECZKA DO ŚWINOUJŚCIA

Data: 22-10-2014, 13:02:20
        Po ubiegłorocznej wyprawie w Tatry, tym razem obraliśmy kierunek na zachodnio – północną część Polski. Wczesnym porankiem, w środę 3 września udaliśmy się na 4 – dniową wycieczkę do Świnoujścia. Po kilkugodzinnej podróży szczęśliwie dotarliśmy do celu – ośrodka rehabilitacyjno – wypoczynkowego „Graal”. Warto wspomnieć, że aby dotrzeć do celu (wyspa Uznam) musieliśmy z wyspy Wolin popłynąć promem.

Tuż po przyjeździe, rozpakowaliśmy swoje bagaże, a następnie jak tradycja nakazuje postanowiliśmy przywitać się z morzem - nieznacznie oddalonym od naszego miejsca pobytu. Zastała nas słoneczna, aczkolwiek bardzo wietrzna pogoda.

Z każdym kolejnym dniem pogoda była lepsza i jednym słowem nas rozpieszczała. I tak w czwartek po smacznym śniadaniu, wyruszyliśmy na plażę. Większość z nas korzystała z kąpieli słonecznych, a co odważniejsi Uśmiech zanurzyli się także w Bałtyku. Nie zabrakło też chętnych do gry w siatkówkę. Jeszcze inne osoby umilały sobie czas przy zbieraniu muszelek. Jednym słowem dla każdego coś miłego i to w okolicznościach pięknej przyrody. Po południu postanowiliśmy sprawdzić jak pięknym miastem jest Świnoujście i odbyliśmy długi spacer po tamtejszej promenadzie. Był czas na zakup pamiątek czy skosztowanie słodkich pyszności w postaci lodów czy gofrów.

Korzystając z pięknej słonecznej pogody - piątkowe przedpołudnie również spędziliśmy na plaży, bo przecież „ładowania akumulatorów” nigdy za wiele Uśmiech. Po obiedzie na krótki czas . . . opuściliśmy Polskę, gdyż odwiedziliśmy niemiecką miejscowość Ahlbeck. Mimo, że oddaliliśmy się od Świnoujścia na przysłowiowy rzut kamieniem – wielu z Nas po raz pierwszy było po za granicami naszego kraju. Przeżycie z pewnością niezapomniane ! To nie był koniec atrakcji w tym dniu, ponieważ późne popołudnie spędziliśmy przy pieczeniu kiełbasek na ognisku, a całość dopełniła zabawa taneczna.

Następnego dnia, obudziliśmy się już z myślą o wyjeździe do Międzyzdrojów. Do tego znanego ośrodka wypoczynkowego udaliśmy się tuż po śniadaniu. Główną atrakcją naszego pobytu była wizyta w gabinecie figur woskowych, gdzie mieliśmy okazję zobaczyć figury woskowe przedstawiające naturalnej wielkości osoby znane z życia publicznego czy też postacie z filmów. Zwiedziliśmy też słynną Promenadę Gwiazd i pospacerowaliśmy po molo. Wszyscy chętni mogli też odpocząć sobie przy filiżance kawy lub dokonać zakupów. Po powrocie do ośrodka, obiedzie i odpoczynku przyszła pora na pożegnanie z morzem, a że aura nam sprzyjała to specjalnie nie spieszyło nam się do powrotu. Choć z drugiej strony było do czego wracać, gdyż w sobotni wieczór zorganizowano nam pożegnalną dyskotekę. Bawiliśmy się świetnie !

No i nastała niestety niedziela – koniec wycieczki i czas powrotu do Gniezna. Po kilkugodzinnej podróży w doskonałych nastrojach mogliśmy znów spotkać się ze swoimi bliskimi.